جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد مراسم گرامیداشت مقام «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در مشهد برگزار شد (۳۰ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گزارشی از کارگاه «ارتباط با سوژه» مهدی زمانپور کیاسری | سراغ سوژه ای بروید که ارزش ساخته شدن داشته باشد

  • کد خبر: ۱۸۰۳۶۳
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
گزارشی از کارگاه «ارتباط با سوژه» مهدی زمانپور کیاسری | سراغ سوژه ای بروید که ارزش ساخته شدن داشته باشد
دومین کارگاه روز سوم رویداد روایت شهر با موضوع «ارتباط با سوژه» و با حضور «مهدی زمانپور کیاسری» مستندساز برگزار شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، دومین کارگاه روز سوم رویداد روایت شهر با موضوع «ارتباط با سوژه» و با حضور «مهدی زمانپور کیاسری» مستندساز در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

زمانپور کیاسری در این کارگاه با طرح این پرسش که «سوژه چگونه شکل می گیرد؟» و «سوژه از کجا شروع می شود و به کجا ختم می شود» گفت: همواره باید به دنبال سوژه خاص رفت و سوژه ای را انتخاب کرد که مزیت رقابتی نسبت به سایر سوژه ها داشته باشد.

کارگردان مستند «علی جون» افزود: برای تعیین سوژه باید به دنبال کشف و شهود رفت. باید به دنبال ناشناخته ها رفت و اگر قرار است سراغ چیزهای شناخته شده برویم، باید ارزش آن را داشته باشد و به نوعی با سوژه های روزمره متمایز باشد.

کارگردان مستند «پاپلی» خاطرنشان کرد: سوژه زمانی خاص می شود که با برخی محدودیت ها مواجه می شود. از سوی دیگر، در سوژه همیشه به دنبال این باید باشیم که سوژه چگونه می تواند بر روح و روان مخاطب تاثیر بگذارد. اما ین که چه زمان این تاثیر را ایجاد می کند، پاسخ این است که «آنچه از دل بر بیاید، بر دل نیز می نشیند.»

این مستندساز در ادامه گفت: وقتی شما سوژه ای را انتخاب می کنید که خاص باشد و ویژگیهای منحصر به فرد داشته باشد و حتی بتواند بخشی از جریانات تاریخ را تغییر دهد و دنیای جدیدی را رقم بزند، می توند تاثیرگذار باشد. پس از آن نیز باید به سراغ آن بروید که این سوژه دارای چه عناصر و شخصیت هایی است. وقتی اینگونه سوژه ای به تصویر کشیده شود، طبیعتا بر دل و جان مخاطب نیز می نشیند و ماندگار نیز می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->